به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی؛ زهرا جعفری در این خصوص گفت: خواهران و برادران در منظومه خانواده اوقات زیادی را با یکدیگر می گذرانند،کیفیت تعاملاتشان می تواند نقش مهمی در رشد هرکدام از آنها ایفا کند و بیشتر مطالعات نشان می دهد روابط آنها با همدیگر در شکل گیری ویژگی های آنان بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: کودکان دارای خواهر یا برادر عملکرد شناختی بهتری دارند و از استقلال فکری بیشتری برخوردارند و فرزندان دوم به بعد از نظر هوشی وضعیت بهتری نسبت به تک فرزندان و فرزندان نخست دارند و کودکانی که خواهر و برادر دارند به سبب تعامل با آنها دارای روابط مثبت تر،استقلال عاطفی و اعتماد به نفس بیشتر و احساس تنهایی کمتری هستند علاوه بر این که مسئولیت پذیری اجتماعی بیشتر دارند، ارزش بیشتری برای خود قائلند و اجتماعی ترند.
میزان مشکلات درونی مانند اضطراب و افسردگی، در میان کودکانی که دارای خواهر و برادر هستند نسبت به تک فرزندان کمتر است.
کودکانی که خواهر و برادر دارند به سبب تعامل با آنها دارای روابط مثبت تر،استقلال عاطفی و اعتماد به نفس بیشتر و احساس تنهایی کمتری هستند.علاوه براین که مسئولیت پذیری اجتماعی بیشتر دارند،ارزش بیشتری برای خود قائلند و اجتماعی ترند.
والدینی که دارای چند فرزند هستند با تربیت و بزرگ شدن هرکدام از فرزندان،خودشان نیز رشد میکنند و به پختگی بیشتری دست می یابند.این والدین از داشتن چندفرزند و تعاملات بین آنها لذت بیشتری می برند؛احساس رضایت از زندگی بیشتری دارند و در سنین بالا کمتر احساس تنهایی خواهند کرد.
