به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ حسین پایمرد سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی است برای یادآوری رشادتها و فداکاریهایی که امنیت امروز ما مرهون آن است. در همین راستا تلاش کردیم با برپایی ایستگاه سلامت، گامی در جهت حفظ و ارتقای سلامت شهروندان برداریم.
وی با اشاره به اهمیت انجام این معاینات گفت: اندازهگیری فشار خون و قند خون میتواند در شناسایی زودهنگام بیماریهای خاموش مانند دیابت و فشار خون بالا نقش کلیدی داشته باشد. بسیاری از بیماران تا زمان بروز عوارض جدی، از بیماری خود بیاطلاع هستند. همچنین کنترل وزن و شاخص توده بدنی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای قلبی ـ عروقی، دیابت و مشکلات اسکلتی دارد.
سرپرست بیمارستان در توصیه به مردم افزود: انجام دورهای چکاپ سلامت حتی در صورت نداشتن علائم بیماری ضروری است. کاهش مصرف نمک، قند و چربی در رژیم غذایی میتواند به شکل چشمگیری از بروز بیماریهای قلبی و فشار خون جلوگیری کند. فعالیت بدنی منظم و پرهیز از سبک زندگی کمتحرک، ضامن سلامت قلب و عروق است. افراد دارای سابقه خانوادگی بیماریهای مزمن باید با حساسیت بیشتری وضعیت سلامت خود را پیگیری کنند.
پایمرد در پایان تأکید کرد: سلامت امروز ما نیز همچون امنیت کشور، نیازمند مراقبت و توجه دائمی است و بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تلاش میکند در کنار خدمات درمانی، با برنامههای آموزشی و پیشگیرانه به ارتقای سطح آگاهی عمومی کمک نماید.
