شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت به مناسبت هفته ملی جمعیت برنامه های شاد و فرهنگی برگزار کرد. این رویداد با همکاری حوزه مدیریت و واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده و مدارس با هدف اصلی ترویج فرهنگ فرزندآوری و تاکید بر اهمیت حیاتی جوانی جمعیت در جامعه برگزار شد و با استقبال چشمگیر کودکان همراه بود.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت: همزمان با فرارسیدن هفته ملی جمعیت، شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت با محوریت واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده و مدارس، اقدام به برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح نمود. این برنامه‌ها که در راستای اهداف کلان کشور برای تشویق به فرزندآوری و جوانی جمعیت تدارک دیده شده بود، با حضور پرشور کودکان شهرستان باشت برگزار شد.

هدف اصلی از برگزاری این رویداد، انتقال پیام‌های مهم هفته ملی جمعیت در قالبی جذاب و به یادماندنی به عموم مردم، به ویژه خانواده‌ها بود. در این راستا، بخش‌های متنوعی تدارک دیده شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • مسابقه نقاشی با موضوع “جوانی جمعیت و فرزندآوری”: کودکان و نوجوانان با خلاقیت خود، دیدگاه‌ها و آرزوهایشان را در خصوص اهمیت جوانی جمعیت و فرزندآوری به تصویر کشیدند.
  • نوشتن پیام‌هایی با اهمیت فرزندآوری بر روی بادکنک‌ها: شرکت‌کنندگان، جملات امیدبخش خود را در خصوص فرزندآوری بر روی بادکنک‌ها نوشته و سپس آن‌ها را به آسمان پرتاب کردند تا نمادی از امید به آینده و فرزندآوری باشد.
  • فضای همدلی و آرزوی خواهر و برادری: بخشی از برنامه به نوشتن نام خواهران و برادران مورد علاقه شرکت‌کنندگان اختصاص یافت که این خود تلویحاً اهمیت داشتن خواهر و برادر و پیوند خانوادگی را یادآوری می‌کرد.
  • اهدای جوایز و پذیرایی: در پایان، به رسم تقدیر از مشارکت فعال و خلاقیت شرکت‌کنندگان، به همه شرکت کنندگان، جوایزی اهدا گردید و جهت رفاه و دلگرمی بیشتر مهمانان، پذیرایی نیز در نظر گرفته شده بود.

این برنامه که با همکاری و تلاش حوزه مدیریت و واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت برگزار شد، توانست با ایجاد فضایی شاد و معنادار، بر اهمیت موضوع جوانی جمعیت تأکید کرده و پیام‌های مرتبط با آن را به شکلی مؤثر به مخاطبان منتقل نماید.

 

 

تصاویر پیوست