به مناسبت فرارسیدن هفته ملی بدون دخانیات، کمیته‌ای با حضور مهندس علی آبشنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان مرتبط در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی؛ در این نشست، ضمن بررسی برنامه‌های اجرایی هفته ملی بدون دخانیات، بر ضرورت آگاهی‌بخشی عمومی، ترویج سبک زندگی سالم، پیشگیری از مصرف دخانیات و فرهنگ‌سازی در میان گروه‌های مختلف جامعه تأکید شد.

حاضران در این جلسه با اشاره به آثار مخرب مصرف انواع دخانیات بر سلامت فرد و جامعه، خواستار همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی و رسانه‌ها در راستای کاهش مصرف دخانیات شدند.

همچنین مقرر شد در طول این هفته، برنامه‌هایی از جمله آموزش‌های عمومی، اطلاع‌رسانی، تولید محتوا و مشارکت فعال واحدهای تابعه در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است هفته ملی بدون دخانیات هر سال با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات مصرف دخانیات و تشویق جامعه به زندگی سالم برگزار می‌شود.

 گفتنی است هفته ملی دخانیات سال ۱۴۰۵ از ۴ اردیبهشت شروع و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

تصاویر پیوست