معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت گسترش برنامه‌های پیشگیری و آموزش‌های بهداشتی در راستای ارتقای سلامت جامعه در هفته سلامت تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مسلم شریفی با اشاره به نقش مهم مراقبت‌های اولیه بهداشتی در حفظ سلامت جامعه اظهار کرد توسعه آموزش‌های سلامت‌محور و افزایش آگاهی عمومی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد و از تحمیل هزینه‌های درمانی به خانواده‌ها جلوگیری کند.

وی افزود نظام شبکه بهداشت و درمان با بهره‌گیری از ظرفیت خانه‌های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت و نیروهای بهداشتی در تلاش است خدمات پیشگیرانه و آموزشی را به صورت گسترده در اختیار مردم قرار دهد تا فرهنگ خودمراقبتی در جامعه بیش از پیش تقویت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه بهداشت توجه به پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی است و در این راستا برنامه‌های غربالگری آموزش‌های عمومی و مشاوره‌های بهداشتی در مراکز سلامت استان در حال اجراست.

دکتر شریفی با تأکید بر نقش مشارکت مردم در ارتقای شاخص‌های سلامت بیان کرد همراهی خانواده‌ها در رعایت اصول بهداشتی توجه به تغذیه سالم فعالیت بدنی منظم و مراجعه به موقع برای انجام مراقبت‌های دوره‌ای می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت سلامت جامعه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد ارتقای سلامت جامعه نیازمند همکاری و تعامل همه بخش‌ها است و امیدواریم با مشارکت مردم و حمایت دستگاه‌های مختلف بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت توسعه فرهنگ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها در استان برداریم.