رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: تکریم ارباب رجوع از مهمترین اولویتهای بیمارستان است .
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت:تکریم ارباب رجوع از مهمترین اولویتهای بیمارستان شهید بهشتی است
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، دکتر سید ذاکر سعیدی نژادیکی از ابعاد مهم تکریم بیمار و ارباب رجوع را رفتار مناسب با آنها ذکر کرد و افزود: ما باید با همه بیماران و همراهان آنها با احترام و صداقت برخورد کنیم و در سیستم درمان بین بیمار و پزشک و همینطور بین بیمار و سایر عوامل دخیل در درمان، عدم تقارن اطلاعات وجود دارد و به هر حال اطلاعات ما در رابطه با بیماری، عوارض آن و مراحل مختلف پیگیری و اقدام درمانی به طور معمول بیشتر از بیماران و همراهان آنهاست و باید به نحو مطلوب و کافی، اطلاعات در اختیار آنها قرار دهیم.
وی اطلاع رسانی مناسب به مراجعان درباره نحوه خدمت رسانی از طریق تابلو اعلانات، بروشور ، کتاب راهنما را از طرق مختلف تکریم ارباب رجوع برشمرد و گفت: بازنگری و اصلاح ومهندسی مجدد روشهای انجام کار به منظور ایجاد سهولت و افزایش سرعت ، دقت و کیفیت در خدمت رسانی به مردم، تدوین ارزشهای این بیمارستان ، به منظور ایجاد برخورد مشفقانه و مناسب با ارباب رجوع.. نظرخواهی از مراجعان ، درباره کیفیت خدمت دهی و چگونگی برخورد کارکنان که در این راستا اقدامات در خور شانی انجام گرفته است.
دکتر سعیدی نژاد گفت: یکی از اهداف کلان ارتقاء کیفیت خدمات بالینی و غیر بالینی در نظر گرفته شد که یکی از اهداف خرد آن ارتقا و بهبود فرایند تعامل با بیمار و همراهان و جامعه است و برای رسیدن به این هدف استراتژیهای ذیل در بیمارستان شهید بهشتی صورت گرفته است.
وی همچنین گفت: در زمینه کاستی های که وجود داشت نیز کارهای در راستای تحول اداری و تکریم ارباب رجوع نیز برداشته شده است که به گوشه ای ازاین خدمات اشاره میشود، افزایش تعداد کادر پرستاری شیفت های بخشهای مختلف بیمارستان ، ، نصب دستگاه پوز در واحد ترخیص، افزایش پزشکان درمانگاه ، استقرار پزشکان مقیم و طب اورژانس ، افزایش فضای فیزیکی سالن انتظار، نصب تلویزیون و آبسرد کن ، اسپلیت، افزایش فضای سبز ، ساخت اقامتگاه همراه بیمار، ، نصب تانکر 60 هزار لیتری با توجه به قطعی آب در سطح شهر، کمک به بیماران نیازمند از طریق مددکاری، اسکن پروندهای بالینی بیماران و تسریع در سرعت کارارباب رجوع ، تهیه کارت شناسایی پرسنل، اسقرار آمبولانس در بیمارستان ،تعیین شرح وظایف کارشناس شکایت ، تعیین 13 صندوق شکایت در کل بیمارستان و تهیه فرم شکایت برشمرد .
دکتر سعیدی نژاد در پایان اخلاق حسنه ، دقت، صداقت و سرعت عمل را از مهمترین ویزگیهای پرسنل بیمارستان شهید بهشتی برشمرد و گفت : با توجه به افزایش تعداد بیماران و مراجعه تعداد زیاد همراهان بیماران که گاهی مواقع باعث کندی در ارائه خدمات رسانی به بیماران میشود که لازم است مردم عزیز بیش از حد بر بالین بیمار ومحوطه و سایر بخشها تجمع ننمایند تا درروند درمان بیمار خللی بوجود نیاید و انتظار این است که شاهد نظم و برقرای آسایش برای دیگر بیماران باشند تا خدای ناکرده شاهد رنجش خاطر بیماری نشود.
یحیی اسلام نژاد