در دومین روز سفر دکتر سید سجاد رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت به شهرستان گچساران، مسائل حوزه درمان، کمبود نیروی انسانی، نوسازی تجهیزات پزشکی، اصلاح نظام پرداخت و توسعه خدمات سلامت در مناطق محروم با حضور دکتر سیده رقیه پناهی رئیس دانشگاه، دکتر تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس بررسی شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضوی در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه دکتر تاجگردون گفت: دکتر تاجگردون فقط نماینده گچساران نیست، بلکه نماینده‌ای ملی است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی کشور باشد.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه استان در حوزه تجهیزات پزشکی نیازمند یک بازسازی اساسی است، افزود: ساماندهی و نوسازی تجهیزات پزشکی استان، به طور قطع در اولویت کاری من و دکتر موهبتی قرار دارد.
 
وی همچنین شیوه پرداخت در نظام سلامت را دارای اشکالات اساسی دانست و تصریح کرد: این بخش نیازمند اصلاح جدی است تا انگیزه کادر درمان، به‌ویژه در شهرستان‌ها، افزایش یابد و ارائه خدمات پایدارتر شود.
 
دکتر رضوی در ادامه یکی از راهکارهای تقویت ماندگاری نیروی انسانی در مناطق مختلف را بومی‌گزینی عنوان کرد و گفت: راه دیگر، بومی‌گزینی در کنکورهای حوزه بهداشت و درمان است تا امکان تأمین نیروی مورد نیاز مناطق و شهرستان‌ها با پایداری بیشتری فراهم شود.
 
وی با تأکید بر ضرورت تقویت حضور بخش خصوصی در مناطق محروم اظهار کرد: ما نیازمند فعالیت بخش خصوصی در مناطق محروم هستیم، اما این حضور باید با تعرفه‌های متناسب و مناسب همراه باشد تا هم برای سرمایه‌گذار توجیه‌پذیر باشد و هم مردم بتوانند از خدمات بهره‌مند شوند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت نیروی انسانی پرستاری در استان گفت: میانگین نیروهای پرستاری استان از میانگین کشوری کمتر است و این کمبود، فشار کاری مضاعفی را به مجموعه پرستاری تحمیل می‌کند که در نهایت به فرسودگی نیروها می‌انجامد.
 
دکتر رضوی در ادامه افزود: خواهش من از دکتر تاجگردون این است که راهی پیدا کنند تا بار مالی نیروهای شرکتی از روی دوش دانشگاه‌ها برداشته شود، چرا که این موضوع فشار قابل توجهی بر منابع دانشگاه‌ها وارد کرده و توان برنامه‌ریزی و توسعه را کاهش می‌دهد.
 
در ادامه این نشست، دکتر تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود شهرستان گفت: از نظر زیرساختی و ساختمانی مشکلی نداریم و مشکلات گچساران بیشتر نرم‌افزاری است.
 
وی افزود: امیدوارم به‌زودی بتوانیم بخش زیادی از مشکلات نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان را مرتفع کنیم.
 
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توانمندی‌های این شهرستان در حوزه سلامت اظهار کرد: گچساران می‌تواند تبدیل به یکی از قطب‌های پزشکی جنوب کشور شود، اگر همه ما همدل و همراه باشیم و شبانه‌روزی کار کنیم؛ در این صورت نه تنها گچساران، بلکه بسیاری از شهرهای همجوار استانی و حتی غیر استانی نیز می‌توانند از این ظرفیت و پروژه‌ها منتفع شوند.
 
دکتر تاجگردون در پایان خاطرنشان کرد: هدف مهم همه ما، گسترش عادلانه خدمات در سراسر استان است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین با قدردانی از حمایت‌های دکتر تاجگردون در افزایش درصد رشد بودجه هزینه‌ای عمومی دانشگاه، اظهار داشت: اگرچه دانشگاه با تراز مالی منفی و مجموعه‌ای از مشکلات و مطالبات انباشته تحویل گرفته شد و همچنان برای قرار گرفتن در مسیر توسعه، راهی طولانی پیش رو داریم، اما همراهی مجمع نمایندگان استان و حمایت نماینده عالی دولت در استان، می‌تواند شتاب حرکت دانشگاه به سمت رویکرد توسعه‌محور را افزایش دهد.
 
دکتر سیده رقیه پناهی ابراز امیدواری کرد با تداوم این حمایت‌ها و در چارچوب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، شرایط دانشگاه در حوزه‌های مختلف بهبود یافته و زمینه تحقق اهداف و چشم‌اندازهای پیش‌بینی‌شده فراهم شود.
 
تصاویر پیوست