سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افتتاح «میز خدمت الکترونیک» در این دانشگاه خبر داد و گفت: سامانه تکریم ارباب رجوع با هدف دسترسی آسان ارباب رجوع به واحدهای مختلف دانشگاه فراهم شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افتتاح «میز خدمت الکترونیک» در این دانشگاه خبر داد و گفت: سامانه تکریم ارباب رجوع با هدف دسترسی آسان ارباب رجوع به واحدهای مختلف دانشگاه فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: استقرار این سامانه دارای مزایای فراوانی چون ارائه خدمات غیر حضوری، سهولت و قابلیت در دسترس بودن، امکان پیگیری درخواست، پاسخگویی مکانیزه و سریع و رسیدگی به درخواست ها و شکایات در اسرع وقت است.
وی حفظ شأن و منزلت ارباب رجوع را اولویت اصلی این سامانه دانست وعنوان کرد: با بهره برداری از این سامانه، گامی بزرگ در جهت تسریع روند انجام امور و افزایش رضایتمندی مردم و تکریم آنها برداشته می شود.
دکتر یزدان پناه ضمن قددانی از تلاش های سرپرست معاونت توسعه، مدیران آمار و فناوری، مدیریت پشتبانی و اداره بازرسی دانشگاه در به ثمر رسیدن این خدمت، ادامه داد: بهره برداری از یک خدمت، نیازمند ارتقاء و بروزسانی آن است بنابراین باید تلاش شود تا در راستای بهره بری مطلوب و افزایش رضایتمندی مردم، خدمات، ارتقاء کیفیت یابند.
وی با اشاره به شیوع بیماری کووید 19 در کشور ابراز داشت: با وجود میز خدمت در ادارات، رفت و آمد افراد کمتر شده در نتیجه آلودگی کمتری ایجاد می شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین در ادامه ضمن گرامیداشت هفته ولایت اذعان داشت: تسهیل در خدمت رسانی و حفظ حقوق شهروندی در نهایت منجر به رضایمندی خداوند می شود.
حجت الاسلام مسعود داستار گفت: امید است با راه اندازی میز خدمت الکترونیک، بتوانیم در راستانی احترام به مردم و تسریع در انجام امور درون سازمانی و برون سازمانی گام های موثری برداریم.
سرپرست مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی نیز میز خدمت را به عنوان یک مرکز ارتباطی در سازمان در راستای ارائه خدمات مطلوب و عادلانه به ارباب رجوع عنوان کرد.
داریوش پور هاشمی افزود: راه اندازی میز خدمت الکترونیک به همت معاونت پشتیبانی، اداره بازرسی و حوزه آی تی دانشگاه محقق گردید تا نقطه تماس میان سازمان و مردم باشد.
وی تاکید کرد: هدف از این کار ارائه خدمات به هنگام و کارآمد به مشتریان سازمان در هر لحظه و زمان همسو می باشد که ارتقاء وظایف مشتریان و بهبود میزان اعتماد آنها به سازمان و کاهش چرخه کار از دیگر منافع و فواید میز خدمت الکترونیک است.
پور هاشمی ابراز داشت: به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایتمندی آنها، دستگاه های اجرایی مکلف شدند نسبت به برنامه ریزی و اجرای میز خدمت الکترونیکی و آموزش متصدیان اقدام کنند.
سرپرست مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: این اقدام به عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری مطرح شده است، کلیه دستگاههای اجرایی هم مکلف هستند که نسبت به راه اندازی میز خدمت تحت سامانه الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاههای ارتباطی قابل حمل هوشمند اقدام کنند.
وی افزود: اطلاعرسانی شفاف در مورد هریک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی و حضوری، امکان اخذ درخواست خدمت از ارباب رجوع در قالب فرم های الکترونیکی و بارگذاری و ارسال الکترونیکی، انجام کلیه استعلامات و انجام فرایندهای بین دستگاهی قابلیت ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی، ارائه کد رهگیری منحصر به فرد به درخواست خدمت به منظور یادگیری مراحل اجرای فرآیند پردازش درخواست خدمت و بازیابی و رجوع به سوابق اطلاعات خدمت ارائه شده از ویژگی های این کار است.
پور هاشمی در ادامه امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش درخواست خدمت ارباب رجوع و نظرسنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده در میز خدمت از را زا دیگر ویژگی های این میز خدمت الکترونیک دانست.
وی خاطرنشان کرد: در پایان از اهتمام، جدیت و راهنمایی ریاست محترم دانشگاه در پیگیری و مساعدت ویژه در خصوص راه اندازی میز خدمت الکترونیکی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، مدیران آمار و فناوری اطلاعات و مدیریت خدمات پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه که با تلاشهای شبانهروزی و فراهم نبودن زیرساختهای این مجموعه در این امر مهم به کمک و یاری ما شتافتند، تشکر و قدردانی می نمایم.





