نشست گزارش عملکرد کمیته ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور رئیس دانشگاه، معاونین و اعضای این کمیته به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست کمیته ارتقاء دانشگاه که به صورت اسکایروم برگزار شد، ضمن انتقاد از روند کند اقدامات اجرایی، بر ضرورت تبدیل دستورالعملها به دستاوردهای ملموس برای ذینفعان و جامعه تاکید کرد.
در این نشست، دکتر پناهی با تاکید بر اینکه دانشگاه در مسیر درستی قرار دارد، اظهار داشت: متأسفانه سرعت کنونی فعالیتها متناسب با ظرفیتهای موجود نیست و بیش از حد درگیر جلسات و آییننامهها شدهایم؛ لذا باید با عبور از فضای بوروکراتیک، کارها را به سمت اقدامات عملیاتی سوق دهیم.
دکتر پناهی در این جلسه با بیان اینکه باید دستاوردهایی حاصل شود که استاد و دانشجو اثرات آن را در زندگی و فعالیت علمی خود حس کنند، افزود: برای رسیدن به اهداف کلان نیازمند هنر، دانش و هوشمندی هستیم تا بتوانیم با وجود تفاوت دیدگاهها در دانشکدههای مختلف، به یک دستاورد واحد دست یابیم.
وی با اشاره به مشکلات مالی و فشارهای بیرونی که در مقطعی مانع پیشرفت شده بود، تصریح کرد: اکنون که وضعیت رو به بهبود است، باید از این فرصت برای افزایش سرعت حرکت استفاده کنیم تا نام نیکی از این تیم مدیریتی در تاریخ دانشگاه به یادگار بماند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پیشنهاد داد موضوع تشویق اساتید در هیئترئیسه مصوب شود و با اصلاح مقررات، حتی در صورت محدودیت منابع، انگیزههای لازم برای پژوهش ایجاد گردد.
وی همچنین بر تبدیل پایاننامهها به مقاله با راهکارهای قانونی و تشویق پژوهشگران برتر به جای نقد غیرمنصفانه تأکید کرد.
در ادامه دکتر میرزایی، دبیر کمیته ارتقاء، گزارشی از عملکرد حوزههای آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان ارائه داد و مهمترین شاخصهای پیشرو را برای بهبود جایگاه دانشگاه تشریح کرد. معاونین و مسئولین پیگیری حوزهها نیز برنامههای عملیاتی خود برای ۶ ماهه آینده را تبیین کردند.
گفتنی است کمیته ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با هدف شناسایی مسائل دانشگاه، ایجاد اهداف قابلدستیابی و برنامهریزی جهت رقابت با سایر دانشگاههای کشور، بهعنوان یک ایده مدیریتی-اجرایی توسط ریاست دانشگاه تشکیل شده است.
در پایان این نشست، رئیس دانشگاه از مشارکت و تلاشهای همدلانه اعضا قدردانی کرد و خواستار دعوت از تمامی صاحبنظران دلسوز برای تعالی جایگاه دانشگاه شد.
