پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز شنبه ، 1403/09/03

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج اظهار داشت: روابط عمومی نقش مهمی در زمان بروز حوادث، بلایا و بحران ایفا می کند.

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج اظهار داشت: روابط عمومی نقش مهمی در زمان بروز حوادث، بلایا و بحران ایفا می کند. 


به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج؛ سیاوش اسدزاده افزود: بحران به معنای عدم انطباق بین نیازها و منابع، تغییر ناگهانی، بروز حوادث غیر منتظره و خطرناک و نداشتن اطمینان از اوضاع و برهم خوردن تعادل است.


وی ادامه داد: روابط عمومی به هنگام بروز بحران و حوادث در سازمان در سه مقطع زمانی قبل، حین و بعد ایفای نقش می کند و اگر در این راستا به خوبی عمل کند گذر از بحران به آسانی و سهولت ممکن می شود و اگر قصور و کوتاهی صورت پذیرد عبور موفقیت آمیز از بحران سخت خواهد بود.


وی دعوت به آرامش و پرهیز از شتابزدگی در تصمیم گیری ها، برطرف کردن ابهامات با ارائه اخبار و اطلاعات شفاف، تهیه گزارش خبری، اطلاعیه، تاییدیه و تکذیبیه با هماهنگی مسئولین مربوطه و با در نظر گرفتن سیاست های سازمانی در زمان لازم به نحوی که این گونه اقدامات از شدت بحران بکاهد و به حفظ آرامش موجود کمک کند، مشورت با کارشناسان مشاوره و روانشناسی در تولید اخبار و اطلاعات را از وظایف مسئولین روابط عمومی در زمان بحران برشمرد.


مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: تعامل مطلوب با رسانه ها و خبرنگاران و تشکیل کمیته ویژه خبر رسانی بحران، موقعیت شناسی و پرهیز از بازگو کردن مطالب و اطلاعاتی که بحران را تشدید می کند، پرداختن به عناصر اصلی واقعه و پرهیز از حاشیه پردازی ها، پرهیز از ارائه اخبار و اطلاعات از منابع مبهم نظیر اشخاص نامعلوم، توجه به ارکان واقعه و پیشگیری از ارائه اخبار و اطلاعات ضد و نقیض از دیگر وظایف روابط عمومی در زمان بحران است.


اسدزاده در پایان خاطر نشان کرد: روابط عمومی فعال و کارآمد در زمان بروز حادثه و بحران باید به عنوان مشاور رئیس دستگاه و سازمان وارد عمل شود و با رعایت قوانین و قواعد خاص بحران، آسیب ها را به حداقل برساند و راه را برای حل مسالمت آمیز بحران هموار نماید.5