مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اهمیت هفته سلامت گفت این هفته فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به ارتقای سلامت و نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری در جامعه است.

به گزارش وبدا دکتر صیاد خردمند مدیر روابط عمومی دانشگاه، با بیان اینکه سلامت تنها به ارائه خدمات درمانی محدود نمی‌شود اظهار کرد توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد و به ارتقای کیفیت زندگی مردم کمک کند.

وی افزود دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در هفته سلامت با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و اطلاع‌رسانی تلاش می‌کند آگاهی عمومی نسبت به موضوعات بهداشتی و سبک زندگی سالم افزایش یابد و فرهنگ خودمراقبتی در میان خانواده‌ها تقویت شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد در این هفته برنامه‌هایی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی پویش‌های اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات غربالگری در برخی مراکز بهداشتی و درمانی استان اجرا می‌شود تا مردم بیش از گذشته با اهمیت پیشگیری و مراقبت از سلامت آشنا شوند.

خردمند با تأکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی سلامت بیان کرد اطلاع‌رسانی دقیق و علمی می‌تواند زمینه تغییر رفتارهای سلامت‌محور را در جامعه فراهم کند و مشارکت مردم در حفظ و ارتقای سلامت را افزایش دهد.

وی در پایان از شهروندان خواست با توجه بیشتر به اصول ساده‌ای مانند تغذیه سالم فعالیت بدنی منظم و انجام معاینات دوره‌ای گام‌های مؤثری در مسیر حفظ سلامت فردی و اجتماعی بردارند.