در چهارمین روز از هفته ملی جمعیت کارگاه آموزشی جوانی جمعیت با حضور گروههای هدفی از ماماها، کارشناسان بهداشت خانواده و مراقبین سلامت در دهدشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ علی جعفری رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه در این کارگاه آمزشی با اشاره به این مهم که هدف از برگزاری کارگاه افزایش آگاهی در زمینه ازدواج آسان و پایدار، قبح سقط عمدی جنین، آسیب های تک فرزندی و مشاوره فرزنداوری می باشد، اظهار داشت: نقش پرسنل بهداشت و درمان در راستای ارتقای شاخص های جمعیتی، نقشی موثر و  پیش برنده استلذا از همینجا خواستار همکاری و مشارکت فعال پرسنل کلیه واحدها و مراکز خدمات جامع سلامت در این زمینه می باشیم.

در ادامه دکتر عین الله قنبری مسئول واحد سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت شهر سوق به آسیب های تک فرزندی از بعد روانشناسی و اختلالات شخصیتی که در ارتباط والدین با فرزندان تک فرزند وجود دارد را تشریح کرد.

حجت الاسلام حامد نیکویی زاده کارشناس مذهبی نیز  در این کارگاه تاکید کرد:  فرهنگ ازدواج آسان و پایدار باید در جامعه نهادینه شود چون باعث پایه افزایش جمعیت و حل مشکل فرزندآوری می گردد.

 

نیکویی زاده در بخش دیگری از سخنان خود باورهای غلطی که در جامعه موجب شکسته شدن قبح سقط عمدی جنین می شود را تشریح و راهکارهایی در جهت مقابله با این موضوع ارائه کردند.

شایان ذکر است؛ در پایان کارگاه نیز لاله طیبی کارشناس جوانی جمعیت مرکز بهداشت کهگیلویه توضیحاتی در خصوص نحوه انجام مشاوره فرزند آوری مطلوب، نحوه ارجاع پسخوراند زنان نازا و همچنین شناسایی زنان بارداری که قصد سقط عمدی دارند در طرح نفس و گامهای  کلیدی مشاوره جهت انصراف از سقط  ارائه کرد.

 

تصاویر پیوست