مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از اجرای بازدید مشترک به همراه اداره صمت و اتاق اصناف با هدف مقابله با عرضه و تبلیغ محصولات دخانی در شهر لیکک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی؛ مهندس علی آبشنگ ضمن اعلام این خبر گفت: صبح امروز به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات، گشت مشترکی با حضور شبکه بهداشت، اداره صمت و اتاق اصناف از صنوف عرضه مواد دخانی در سطح شهر لیکک انجام شد. 

وی در ادامه افزود: در این بازدیدها، وضعیت بهداشت محیط، نحوه عرضه و فروش محصولات دخانی و میزان رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت 

آبشنگ تصریح کرد: معاون بهداشتی این شبکه با همراهی بازرسان بهداشت محیط در این بازدید ضمن ارائه آموزش‌ها و توصیه‌های لازم به متصدیان عرضه محصولات دخانی، بر مضرات مصرف سیگار و اهمیت پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف دخانیات تأکید کردند.

گفتنی است در جریان این گشت مشترک، بر ضرورت رعایت قوانین مرتبط با عرضه محصولات دخانی، جلوگیری از فروش به افراد زیر سن قانونی و همکاری اصناف در راستای حفظ سلامت عمومی تأکید شد.

به گزارش وبدا در این بازدید توسط بازرسان بهداشت این شهرستان، موارد زیادی محصولات دخانی تاریخ مصرف گذشته از قبیل تنباکو، کشف و جمع آوری گردید.

تصاویر پیوست