مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان امام سجاد(ع) در یادداشت آموزشی به چگونگی کسب احترام در محیط کار پرداخته است.
مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان امام سجاد(ع) در یادداشت آموزشی به چگونگی کسب احترام در محیط کار پرداخته است.
به گزارش روابط عمومی بیمارسان امام سجاد(ع) یاسوج، در متن یادداشت آموزشی سیاوش اسد زاده آمده است:
افراد در محیط های کاری متفاوت خواهان برخوردی مودبانه، محترمانه و متقابل هستند.
مسلما هر کسی احترام را دوست دارد و تنها شاید درجه آن متفاوت باشد.
مهربانی با دیگران، برخورد صمیمانه و مودبانه و نظر خواهی و مشورت با همکاران، راهکارهایی ساده ولی موثری هستند که با رعایت آن ها میتوانم به احترام خود بیافزاییم.
قبل از بیان هر کلامی، ابتدا به نظرات دیگران کاملا گوش دهید، هرگز کلام آنها را قطع نکنید و بر قبول عقیده خود پا فشاری نکنید.
برای ثبات یا پیشرفت کار خود، از نظرات و راه حل های دیگران استفاده کنید و بگذارید آنها بفهمند که شما این عقاید را اجرا کردید تا انگیزه ای شود که درآینده نیز با شما همکاری کنند.
از هرگونه توهین، اسم های مستعار و تحقیر همکاران یا عقاید آنها خودداری کنید.
همه ی افراد انتقاد پذیر نیستند، بنابراین هیچ گاه در مورد دیگران، قضاوت، انتقاد تند و آن ها را سرزنش نکنید.
از فخر فروشی و کوچک شمردن همکاران خود بپرهیزید، حتی کمترین تحقیر و رفتار ناشایست، تبدیل به کینه هایی عمیق در دل افراد می شود که شاید هیچ وقت بر طرف نشود.
در بر خورد با آنها، از هر گونه تبعیض نژادی، چهره، سن، اصلیت و سایر ویژگی ها خودداری کنید، چرا که باعث ایجاد دلخوری و عدم تحمل محیط کاری برای بعضی از آنها می شود.
با اعمال سیاست و رفتاری یکسان با همه ی کارمندان، صلح و صمیمیت را بر قرار کنید
سعی کنید حتی المقدور، بیشتر نیروها را در جلسات مشارکتی و آموزشی شرکت دهید و از بیرون کردن فردی از جلسه به صرف اینکه بحث مربوط به وی نمی شود خودداری کنید و در صورت اجبار به این کار، بدون حذف وی، در حاشیه صحبت کنید و بعد ها طی یک جلسه اختصاصی مسئله را تنها برای افراد مربوط به آن زمینه بیان کنید.
به آن ها فرصت دهید تا تعهدات، وظایف و توانایی های خود را ثابت کنند.
برای تقویت کارهای گروهی، اقدام به اخذ داوطلب از بین همکاران کنید تا انگیزه ی آنها بیشتر شود
تمجید و تحسین را فراموش نکنید، در این راه تفاوت قائل نشوید، از پایین ترین درجه تا بالا ترین مقام به نسبت فعالیت هایشان، پاداش دهید.
همواره در محیط کاری این قانون طلائی را رعایت کنید:" با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود "
با رعایت نکات فوق، می توانید در محیطی سالم، آرام و زیر سایه ی احترام، کار کنید و باز دهی بیشتری داشته باشید.6