بیش از ۱۰ تن انواع مکمل‌های غذایی، مواد خوراکی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی مصرفی قاچاق، غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته با هدف صیانت از سلامت عمومی و جلوگیری از عرضه کالاهای ناسالم به چرخه مصرف، معدوم شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمود جعفرنژاد کارشناس مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت غذا و دارو با اعلام این خبر گفت: این محموله شامل انواع مکمل‌های غذایی، شیر خشک ، فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، اقلام آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی مصرفی بوده که در جریان بازرسی‌ها، پایش‌های مستمر و اقدامات نظارتی دستگاه‌های مسئول شناسایی، جمع‌آوری و پس از طی مراحل قانونی، جهت امحا تحویل شده است.
وی افزود: فرآورده‌های معدوم شده به دلایل مختلف از جمله قاچاق بودن، فقدان مجوزهای قانونی، عدم انطباق با ضوابط و استانداردهای سلامت‌محور و یا سپری شدن تاریخ مصرف، قابلیت عرضه و مصرف نداشته‌اند و نگهداری یا توزیع آن‌ها می‌توانست سلامت مصرف‌کنندگان را با مخاطرات جدی مواجه کند.
جعفرنژاد با تأکید بر اهمیت همکاری بین‌بخشی در مقابله با عرضه کالاهای سلامت‌محور غیرمجاز اظهار داشت: فرآیند انهدام این اقلام با رعایت کامل ضوابط زیست‌محیطی و قانونی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: این عملیات با حضور نمایندگان دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان، تعزیرات حکومتی استان، سازمان حفاظت محیط زیست استان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اداره کل استاندارد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، پلیس امنیت اقتصادی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد.
کارشناس مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت غذا و دارو در پایان از شهروندان خواست فرآورده‌های سلامت‌محور مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز مجاز تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه عرضه کالای قاچاق، غیرمجاز یا مشکوک، مراتب را از طریق مراجع نظارتی ذیصلاح گزارش کنند تا اقدامات لازم در راستای حفظ سلامت جامعه انجام شود.