سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ثبت پنجمین مورد اهدای عضو در سال جاری خبر داد. این اقدام خداپسندانه که امروز، چهارم تیرماه، با رضایت خانواده مرحوم عزت‌الله کشاورزی۶۴ ساله از منطقه سادات سرفاریاب صورت گرفت، بار دیگر جلوه‌ای از فرهنگ والای انسانی و همدلی مردم استان را به نمایش گذاشت.



به گزارش روابط عمومی معاونت درمان ؛ پنجمین ایثار ماندگار استان در سال ۱۴۰۵، امروز (چهارم تیرماه) با برداشت کبد مرحوم عزت‌الله کشاورزی ۶۴ ساله اهل منطقه سادات سرفاریاب، در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج به ثبت رسید.

این ایثارگر گرانقدر که بر اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت آگاهانه و ایثارگرانه خانواده‌اش، موجب نجات و ادامه زندگی بخشی از بیماران نیازمند به پیوند کبد شد.

دکتر عبدالکریم خرمی،در این خصوص ضمن قدردانی از خانواده ایثارگر مرحوم کشاورزی، اظهار داشت: این حرکت انسان‌دوستانه، نشان‌دهنده عمق باورهای انسانی و روحیه نوع‌دوستی مردم این دیار است. خوشبختانه با فرهنگ‌سازی انجام‌شده، شاهد افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند هستیم.

ایشان با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده با تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: عمل برداشت کبد این ایثارگر گرانقدر، با موفقیت در یاسوج انجام و عضو اهدایی بلافاصله جهت انجام پیوند به بیمارستان فوق‌تخصصی ابوعلی‌سینا در شیراز منتقل شد.

اکوان پایمرد، مسئول واحد فراهم‌آوری پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه، نیز با تأکید بر جایگاه والای اهدای عضو در نظام سلامت، گفت: هر عضو اهدایی، به معنای آغاز دوباره زندگی برای یک بیمار است. این پنجمین مورد موفق در سال جاری، بیانگر عزم جدی کادر درمان و همراهی ارزشمند خانواده‌های سوگوار در مسیر ترویج این فرهنگ حیات‌بخش است.

شایان ذکر است، تیم فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با همکاری مراکز پیوند شیراز، همواره در راستای شناسایی موارد مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده‌ها گام‌های مؤثری برداشته است.