پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز شنبه ، 1403/09/03

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مهم‌ترین برنامه‌های خود را تشریح کرد.


سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مهم‌ترین برنامه‌های خود را تشریح کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر رحیم استوار در آیین معارفه خود به عنوان معاون جدید توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتقاد به ناظر بودن خداوند بر اعمال و پاسخگویی در قیامت، نظم و انضباط کاری، آراستگی پرسنلی و سازمانی و مقررات مدیریت بر مبنای روابط انسانی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در مدیریت مورد توجه قرار گیرد.


وی بیان کرد: علاوه بر این، یک مدیر موفق باید مشارکت همکاران و خردورزان در همه مراحل برنامه‌ریزی تا ارزشیابی،حمایت طلبی، تخصص و تعهدگرایی با هم، اعطای امتیازات مادی و شغلی بر مبنای عملکرد و کار تیمی، شفافیت، رعایت عدالت و مشتری مداری و پاسخگو بودن را سرلوحه کار خود قرار دهد.


سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد علم و هنر کار کردن با انسان‌ها، برای انسان‌ها و برای نیل به اهداف را از مهم‌ترین وظایف یک مدیر عنوان و تصریح کرد: برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، کنترل و پایش، ارزشیابی و نظارت از اساسی‌ترین اصول مدیریت است.


دکتر استوار عنوان کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع، یکی از معاونت‌های ستادی دانشگاه بوده که عهده‌دار توسعه کیفیت، کمیت و رضایتمندی در تمام ابعاد رسالت و وظایف دانشگاه است.


وی ابراز کرد: مطالعه و بکارگیری مناسب‌ترین رویکردها، روش‌ها، نظام‌ها و ابزارهای مدیریتی، ایجاد زیرساخت‌ها و تامین منابع موردنیاز جهت توسعه و اعتلای سطح عملکرد دانشگاه از جمله فعالیت‌های اصلی این معاونت محسوب می‌شود.


سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این معاونت در هر یک از زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، تامین کننده منابع مورد نیاز اعم از منابع انسانی، مالی، فيزيكی و اطلاعاتی جهت توسعه کمی و کیفی خدمات و ارتقای مدیریت در حوزه‌های مختلف دانشگاه است.


دکتر استوار گفت: هم‌اکنون 6 هزار و 346 نفر در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان به فعالیت مشغول هستند.


آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان


وی به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و بیان کرد: دانشکده بهداشت، پرستاری و مامایی هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد برخوردار بوده و امیدواریم با تأمین اعتبار موردنیاز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.


سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سلف سرویس و کتابخانه دانشگاه از مهم‌ترین پروژه‌های دانشگاه در حوزه آموزشی محسوب می‌شوند که به ترتیب از پیشرفت فیزیکی 72 درصد و 92 برخوردار هستند.


دکتر استوار عنوان کرد: دانشکده دندانپزشکی هم از دیگر پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی است که هم‌اکنون حدود 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


برنامه‌های سرپرست جدید معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه


وی در ادامه به برنامه‌های خود در معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره داشت و گفت: در تمام مولفه‌ها به ویژه مالی و مطالبات پرسنلی و کسری‌ها، مطالبات از بیمه‌ها، مشکلات و عقب ماندگی‌های دو ماهه تا حدود یک ساله داریم و همه تلاش ها در این مدت باقیمانده تا پایان سال معطوف به جبران این موارد به طریق مختلف خواهد شد تا مطالبات کمتری به سال بعد منتقل شود.


سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد علل شرایط موجود را وضعیت بسیار نامطلوب بودجه‌ریزی در سال‌های گذشته و منتهی به سال 95 و عدم اجرای تعهدات بالا دستی در تخصیص‌ها، تحمیل حقوق بیش از دو هزار نفر خارج از بودجه جاری به اعتبارات جاری هزینه‌ای و پروژه‌های کمتر مطالعه شده عنوان کرد.


دکتر استوار؛ احیا و راه‌اندازی کمیته‌ها و شوراها از جمله شورای هماهنگی منابع مالی دانشگاه با بخش بهداشت، شورای هماهنگی منابع مالی دانشگاه با بخش درمان و دارو وغذا، شورای هماهنگی منابع انسانی دانشگاه با بخش بهداشت، کمیته تحقیق و توسعه (R&D)، کمیته تحول اداری و غیره را از جمله اقدامات لازم برای اجرای برنامه‌های پیش رو دانست.


وی به ارائه راهکار و پیشنهاد برای وضعیت کنونی پرداخت و تصریح کرد: جلوگیری از هزینه های غیر ضروری از جمله ساماندهی حاملهای انرژی، ساماندهی نیروی انسانی اعم از طرحی،خدماتی، رسمی و پیمانی  در ستاد و واحدهای تابعه، ساماندهی کمیته خرید تجهیزات پزشکی، تعامل با بیمه های طرف قرارداد و برنامه ریزی و اولویت قراردادن پرداختهای پرسنلی و یکسان سازی اولویت قراردادن حقوق پرسنل طرحی و قراردادی و شرکتی از مهم‌ترین راهکارهای پیشنهادی است.


سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی نحوه پرداخت اضافه کار، کمیته برون سپاری، استعلام، مناقصه، ماشینهای استیجاری، کمیته خرید و صرفه جوئی  مأموریتها  و افزایش تلاش جهت خلق منابع جدید و فعال نمودن کمیته درآمد را از دیگر راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد.


به گزارش وب دا، با حکم دکتر ایلامی در این مراسم دکتر استوار به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان منصوب شد.


 نسخه چاپی خبر